Frågor och svar för Partnersidan

 

Här hittar du grundläggande information om partnersidan som kan vara till hjälp.

Vanliga frågor och svar för partnersidans användare

Partnersidan är till för företag och organisationer som samarbetar med Falu kommun och behöver åtkomst till något av kommunens system.

Beställningar av partneranvändare och beställning av åtkomst till system görs av systemägaren eller systemansvarig för ett visst system.

Hur skaffar man en partneranvändare så att man kan logga in här?

Beställningar av partneranvändare görs av systemägaren till det system som en partneranvändare behöver åtkomst till. Som partneranvändare har du en inlogging och en ingång till alla system du behöver jobba med i din roll som samarbetspartner till Falu kommun.

När partneranvändaren beställs av systemägaren kontrolleras om du redan har ett grönt kort. Har du redan ett grönt kort ska du använda samma gröna kort även till partnersidan som du använder när du loggar in mot t.ex Min sida, Insidan (Falu kommuns intranät) eller den nya e-tjänsteportalen Självservice och blanketter.


Har du tappat bort ditt gröna kort kan du beställa ett nytt.

Beställ nytt grönt kort Länk till annan webbplats.

Inloggningen till partnersidan görs i två steg. Det är bra att stänga alla flikar och fönster i webbläsaren innan du börjar.

1. Först ska du ange användarnamn och lösenord
2. Om den inloggningen går bra ska du även bekräfta inloggningen med en säkerhetsverifiering med ditt gröna kort.

Om det går fel på steg ett har du angett fel lösenord. Se separat avsnitt nedan.


Går det fel i steg två med gröna kortet så behöver du kontrollera att du använder rätt grönt kort. Det gröna kortet är personligt.

Använder du rätt grönt kort så prova att stänga alla fönster och flikar i webbläsaren och prova en gång till.
Om det fortfarande inte fungerar så kontakta Helpdesk IT på telefon 023-877 77.

Öppettider
08:00-12:00
13:00-17:00 (16:00 under sommaren)

Har du glömt ditt lösenord så kan du få hjälp av Helpdesk IT på telefon 023-877 77.

Öppettider
08:00-12:00
13:00-17:00 (16:00 under sommaren)

Det kan finnas flera anledningar till att du inte ser ditt system men du kan inte göra någonting åt detta själv. Ring din kontaktperson på Falu kommun som är ansvarig för dig som partneranvändare.

Ansvariga kontakter hittar du här:

Kontakter för de vanligaste systemen

Olika system har olika behörighetsmodeller men normalt så behöver systemägaren eller systemförvaltaren av det specifika systemet sätta upp rätt behörigheter för just din användare. Prata med din kontaktperson på Falu kommun.

Kontakter för de vanligaste systemen